آیا تلویزیون در حالت استندبای ضرر دارد؟

آیا تلویزیون در حالت استندبای ضرر دارد ؟

آیا تلویزیون های هوشمند باید در حالت آماده به کار رها شوند؟ همه سوالات شما پاسخ داده شد

امروزه بسیاری از تلویزیون ها دارای یک ویژگی اضافی هستند که به کاربران اجازه می دهد تلویزیون را در حالت آماده به کار بگذارند. حالت Standby دارای یک نور قرمز کوچک در لبه پایین تلویزیون است که به شما می گوید تلویزیون روشن است اما در حال استراحت است. با این حال ممکن است در حالت آماده به کار، برخی از تلویزیون ها آسیب های داخلی را تجربه می کنند. احتمال وقوع چنین اتفاقی نسبتا کم است اما اگر تلویزیون ها در این حالت و یا هر حالت دیگر دچار مشکل یا خرابی شوند با تعمیر تلویزیون در اصفهان مراجعه کنید تا در سریعترین زمان ممکن تعمیرات تخصصی را برای شما انجام دهند. ویژگی حالت آماده به کار بسیار عالی است، در درجه اول اگر در خانه کار می کنید یا روی یک صندلی نشسته و در حال تماشای تلویزیون، سیب زمینی هم پوست می‌گیرید.

اگرچه حالت آماده به کار برای استفاده بی خطر است و حتی یک دکمه اضافی روی کنترل از راه دور دارد، اما این ویژگی دارای معایب خاصی است. هنگامی که تلویزیون برای مدت طولانی در حالت آماده به کار قرار می گیرد، این نکات منفی اغلب تجربه می شوند. آنها شامل نوسانات برق می شوند که صرف نظر از ویژگی های ضد ولتاژی که سازنده تلویزیون شما ادعا می کند اضافه کرده است رخ می دهد. بنابراین! اگر قصد دارید تلویزیون خود را برای مدت طولانی ترک کنید، جدا کردن آن از برق گزینه بهتری است.

حالت استند بای تلویزیون

آیا تلویزیون های هوشمند باید در حالت آماده به کار رها شوند؟

رها کردن تلویزیون شما در حالت آماده به کار ممکن است هیچ اثر نامطلوبی بر آن نداشته باشد. یا حتی در برخی مناطق بسیار توصیه شود. با این حال، اکثر شرکت های انرژی و نهادهای تنظیم کننده انرژی به شما می گویند که در مصرف انرژی برق صرفه جویی کنید. این بخش حاوی اطلاعات مرتبطی است در مورد اینکه آیا باید تلویزیون های هوشمند را در حالت آماده به کار بگذارید یا نه. همچنین به شما درک درستی از حالت آماده به کار می دهد.

حالت آماده به کار چیست؟

ممکن است موقعیت هایی را تجربه کرده باشید که تلویزیون شما پس از چند دقیقه یا چند ساعت عدم فعالیت خاموش می شود. این تنظیم یا ویژگی یک مشخصات پیش‌فرض است که اکثر سازندگان آن را در تنظیمات برخی از تلویزیون‌های هوشمند قرار می‌دهند. این حالت Standby Mode نامیده می شود و بسیار شبیه به ویژگی خواب در رایانه شما است.

با وجود حالت آماده به کار، راه‌اندازی تلویزیون شما بسیار سریع‌تر از راه‌اندازی آن از فرآیند روشن کردن است زیرا فایل‌های تلویزیون قبلاً بارگذاری شده‌اند. حالت آماده به کار همچنین میزان انرژی مصرف شده برای روشن کردن تلویزیون را کاهش می دهد زیرا تلویزیون در حال استفاده نیست یا همانطور که از نام آن پیداست در حالت آماده به کار است.

حالت آماده به کار

تلویزیون خود را در حالت آماده به کار رها می کنید؟

بسته به موقعیت مکانی و منطقه خود، به شما توصیه می شود از حالت آماده به کار استفاده کنید یا حتی تلویزیون هوشمند خود را از پریز دیواری جدا کنید. اگر روزانه از تلویزیون هوشمند خود استفاده می کنید، قرار دادن آن در حالت آماده به کار ایده بدی نیست. با این حال، چند بار جدا کردن آن از برق می تواند فشار غیرضروری به ترانسفورماتور آن وارد کند و باعث آسیب به دستگاه و کاهش طول عمر آن شود.

از طرف دیگر، اگر به طور مداوم از تلویزیون هوشمند خود استفاده نمی کنید، جدا کردن آن از برق می تواند بهترین گزینه باشد. برخلاف نظر برخی افراد، گذاشتن تلویزیون هوشمند در حالت آماده به کار بسیار ایمن است. نگرانی اصلی اکثر مردم در مورد رها کردن تلویزیون های هوشمند خود در حالت آماده به کار در زمانی که از آنها استفاده نمی شود، احتمال سوختن صفحه نمایش است.

با این حال، این مشکل ناشی از اعمال محافظ صفحه در تلویزیون هوشمند شما به جای حالت آماده به کار است. حالت Standby صفحه تلویزیون شما را خاموش می کند و مصرف انرژی آن را کاهش می دهد. از طرف دیگر محافظ صفحه نمایش تلویزیون را روشن نگه می دارد. بر اساس تحقیقات، حالت آماده به کار برای تلویزیون شما مناسب است، به خصوص زمانی که همیشه از تلویزیون خود استفاده می کنید. اما اگر دائماً در سفر یا کار هستید، گذاشتن تلویزیون در حالت آماده به کار گزینه خوبی نیست.

چرا باید تلویزیون هوشمند خود را در حالت آماده به کار بگذارید ؟

صرف نظر از اطلاعات موجود در اینترنت، تصمیم شما در مورد اینکه آیا تلویزیون هوشمند خود را در حالت آماده به کار بگذارید یا خیر، مهم تر است. برخی از کارشناسان ممکن است به شما بگویند که قرار دادن تلویزیون هوشمند خود در حالت آماده به کار بسیار بهتر است، در حالی که برخی دیگر ممکن است بگویند که این حالت معکوس است. اما در پایان روز، شما باید بتوانید پس از مطالعه این بخش ها، تصمیمات خود را بگیرید.

برخی از تلویزیون های هوشمند به کاربران اجازه نمی دهند حالت آماده به کار را خاموش کنند.

برخی از تولیدکنندگان تلویزیون های هوشمند ممکن است این ویژگی را برای کاربران خود حذف کنند تا تلویزیون را به طور کامل خاموش کنند. بنابراین، تنها روش خاموش کردن آن نوع تلویزیون هوشمند، حذف کامل آن از منبع تغذیه است. استفاده از این تلویزیون های هوشمند ممکن است دشوار باشد، زیرا خاموش کردن آنها به معنای جدا کردن آنها از پریز برق است.

ارتقاء نرم افزار در شب

برخی از تلویزیون های هوشمند نرم افزار تلویزیون خود را در شب به روز می کنند زیرا مردم کمتر از روز تلویزیون تماشا می کنند. اکثر سازندگان تقریباً هر ماه به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای نرم‌افزار rTV هوشمند خود منتشر می‌کنند. این به روز رسانی ها معمولا برای بهبود تجربه کاربر، رفع اشکالات در نرم افزار تلویزیون موجود و اطمینان از اضافه شدن ویژگی های جدید ارسال می شوند. اما با معرفی جدیدترین نسخه تلویزیون های هوشمند با قابلیت اینترنت، نیاز به ارسال آپدیت به صورت هفتگی یا ماهانه کاهش یافته است.

با این حال، مشکل خاموش کردن تلویزیون هوشمند در شب این است که ممکن است به روز رسانی برنامه ریزی شده نرم افزار ضروری را از دست بدهد. چنین مواردی می تواند به شدت بر عملکرد تلویزیون هوشمند شما تأثیر بگذارد. این مشکلات در تلویزیون های هوشمند قدیمی مانند جعبه Sky و سایر تلویزیون های هوشمند معمولی وجود دارد.

چرا نباید تلویزیون هوشمند خود را در حالت آماده به کار رها کنید

بخش قبلی حاوی دلایلی بود که چرا باید تلویزیون هوشمند خود را در شب روشن کنید. دلایل ممکن است بسیار اصیل و قانع کننده باشند، اما قبل از اینکه نتیجه گیری کنید، در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا خاموش کردن تلویزیون هوشمند خود از حالت آماده به کار در شب ایده بهتری است.

ایمنی

جدا کردن تلویزیون هوشمند خود از پریز دیواری در شب، ایمن‌تر از روشن و آماده به کار کردن آن است. با این حال، ایمنی ذکر شده به نحوه تنظیم تلویزیون هوشمند و اتصال خانه خود بستگی دارد. مدارهای الکتریکی مدرن حاوی RCD و MCB هستند که به عنوان محافظ برای مدار الکتریکی عمل می کنند و در هنگام نوسانات برق به عنوان قطع کننده عمل می کنند. علاوه بر این، تلویزیون هوشمند شما همچنین دارای فیوز در دوشاخه خود است که به عنوان یک فیوز طراحی شده است تا در صورتی که افزایش برق باعث آسیب به تلویزیون شود، قطع شود.

حفاظت انرژی

خاموش کردن کامل تلویزیون هوشمند در شب و خارج کردن آن از حالت آماده به کار باعث صرفه جویی در مصرف برق و هزینه شما می شود. این مقدار پولی که برای مصرف برق خرج می کنید را کاهش می دهد. حتی اگر تلویزیون های هوشمند مدرن در حالت آماده به کار به سختی از برق استفاده می کنند، هنوز نمی توانیم آنها را با نسخه های قدیمی تلویزیون های هوشمند مقایسه کنیم.

حالت استند بای تلویزیون

چگونه بررسی کنیم که آیا تلویزیون هوشمند شما حالت آماده به کار دارد یا خیر

اکثر تلویزیون های هوشمند تولید شده در این دهه دارای ویژگی حالت آماده به کار هستند زیرا در بین سازندگان ترند است. با این حال، فهمیدن اینکه چه زمانی و چگونه ویژگی حالت استندبای خود را روشن کنید می تواند تا حدودی مشکل باشد. ساده ترین راه برای اینکه بفهمید تلویزیون شما خاموش است یا به سادگی در حالت آماده به کار است، بررسی اینکه آیا یک نشانگر LED دارد یا خیر. در اکثر تلویزیون های هوشمند، یک نشانگر LED قرمز که در پایین تلویزیون هوشمند قرار دارد، حالت آماده به کار را نشان می دهد. همچنین می توان آن را روی دکمه کنترل از راه دور تلویزیون هوشمند شما یافت.

با این حال، اکثر تلویزیون های هوشمند مدرن دارای یک ویژگی آماده به کار خودکار هستند که زمانی فعال می شود که هیچ ورودی پس از یک تایمر شناسایی نشود. در حالت ایده آل، یک تلویزیون هوشمند نمی تواند تشخیص دهد که کاربر چه زمانی آن را تماشا می کند. از این رو، تنظیمات پیش‌فرض تایمر که سازنده آن نصب کرده است برای تغییر آن به حالت آماده به کار استفاده می‌شود. با این حال، می توانید با دسترسی به تنظیمات خود در تلویزیون هوشمند، مقدار این تایمر را تغییر دهید. به شما امکان می دهد مقدار تایمر را تغییر دهید یا حتی آن را خاموش کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.